TELEVİZYON ve DİJİTAL PLATFORMLAR ARASINDAKİ SAVAŞ!

TELEVİZYON ve DİJİTAL PLATFORMLAR ARASINDAKİ SAVAŞ!

     İzleme alışkanlıklarının değiştiği bu çağda, televizyon hala hatrı sayılır bir değer görürken dijitalin yükselişini görmemek imkansız hale geliyor. Özellikle 17-40 yaş aralığındaki bireylerin televizyon izlemekten ziyade belirli dizi, film platformlarına yöneldiği biliniyor. Peki bu yönelişin sebebi nedir? Aslında tahmin etmek hiç de zor değil... 

 

 

     Her şeyden önce televizyondaki dizi süreleri, her şeyin çok hızlı tüketildiği ve zamanın çok hızlı geçtiği bu dönemde izleyici deneyimini fazlasıyla düşürüyor. İzleyici televizyonda gördüğüne odaklanmakta sorun yaşarken, modası geçmiş uzun bakışmalar, bol ağlamalı uzun sahneler artık o kadar da çekici değil. Hal böyle olunca kişiler hızlılık arıyor ve böylece dijital platformlardaki 30-40 dakikalık bölümler daha cazip hale geliyor. Olayların hızlı ilerlemesi, gizemin hızlı çözülmesi ve bol aksiyon izleyici odakta tutuyor.  

 

     Daha sonraki etken ise kesinlikle diziler için seçilen konular. Belli bir yaş kitlesinin üzerindeki izleyici grubu töre, konak, ihanet konulu dizileri tüketmekte ısrarcı olsa da çoğu izleyici artık daha farklı dünyalar, daha farklı olaylar görmek istiyor. Buna bağlı olarak dijitaldeki konu çeşitliliği ve seçim hakkı izleyiciye verildiğinde platform dizilerinin izlenmesinin artmasına şaşırmamalı!  

 

     Kendini özel hissetme isteği, izleme alışkanlıklarını da bir hayli değiştirdi elbette. Belirli bir ödeme yaparak bitirilmesi neredeyse imkansız sayıda içeriğe ulaşmak ve bunların hepsine sahip olduğunu düşünmek izleyiciye kendini özel hissettiriyor.  

 

 

     Bu platformların algoritmaları, izlediğimiz türe göre daha çok içerik önerme üzerine kurulu olduğu için ve içerikler de sürekli güncellendiğinden izleyecek çok fazla seçenek olması da büyük bir etken. Ürün çeşitliliğinin çok olduğu bir marketten alışveriş yaparken hissettiğimiz doğruyu bulma hissini bize önerilen içeriklerin çeşitliliğiyle hissediyor ve bu özel ilgiye kapılıyoruz. Yapay zekanın özel ilgisine böylesine kapılmak sizce de korkutucu değil mi?  

 

     Televizyondaki dayanılmaz reklam sürelerinin bu dijital platformlarda hiç olmaması ve izleme süresi ve zamanını izleyicinin tercih edebilmesi en büyük lüks. Televizyondakinin aksine dizi veya filmin en heyecanlı yerinde arayan giren reklamlar olmadığında ve odak dağılmadığında izleyici daha çok keyif alıyor ve daha uzun süre platformda kalıyor. Televizyonda reklam izlemeye harcanan süre izlenen dizinin bir sonraki bölümünü izlemeye ayrıldığında kişinin daha çok verim aldığı kesin.  

 

     Dijital platformlarda yaşa ve hassasiyetlere uygun içerik bulmak, televizyonda uygun içerik bulmaktan çok daha kolay. Ayrıca sansürün kalkması ve içerik sertliğinin seçilebilir olması da televizyonda izlenen herhangi bir programdan daha ilgi çekici bir içerik bulmaya yardımcı oluyor. Tüketici, tüketeceği ürünün her şeyini kendi belirleyebilme özgürlüğüne sahip olduğundan, kısıtlandığı bölgeden çıkıyor ve rahat alana doğru ilerliyor.  

 

     Tüm bunların sonunda, dijital platformlarda izleyeceğiniz içeriğin günü ve saati yok! Siz nerede ve ne zaman isterseniz o zaman açıp dizinizi izlemeye devam edebilir, 3 saatlik bir filmi durdurup devam ettirerek 3 günde izlemeyi başarabilirsiniz. Neyi ne zaman tüketeceğiniz tamamen size kalmış! 

 

     Dijital platformların tehlikeli içeriklerle dolu olduğu kesin fakat televizyon da asla masum değil bu yüzden insanlar ikiye ayrılmış durumda. Kimisi seçilebilir tehlikeyi mantıklı bulurken, kimisi tehlikeyi seçmenin saçmalık olduğunu söyleyip yine televizyon tehlikesini tüketmeye devam ediyor. Bu savaşın kazananı kim olur bilmiyoruz fakat daha çok uzun yollar dijital ve televizyon tartışmasının süreceğini biliyoruz!